Co kwartał to strata. I tak w sumie od czasów zmiany liter w nazwach Xperii na X. Jednocześnie nie jest to powód, dla którego Xperie słabo się sprzedają. Nawet na wygląd nie można tego aż tak zrzucić. Czy nie zastanawialiście się jednak czy sytuacja nie byłaby inna, gdyby Xperii było więcej w mediach?

Widzieliście jakąś reklamę Sony Mobile w telewizji? Ale ich własną, a nie operatora (PLUS reklamował i Xperię XZ1, i ostatnio XZ2 – była to jednak reklama związana z Ligą Mistrzów UEFA, a tej sponsorem jest Sony). Niestety trudno na taką trafić. A reklamy Apple, Samsunga, czy Huawei pojawiają się nawet dwa razy w ciągu 10-minutowej przerwy reklamowej! Oczywiście nie na każdym kanale, ale nawet jedna reklama dziennie byłaby częstsza niż prawie nieistniejąca obecność w telewizji smartfonów Sony…

Sami tak naprawdę nie kojarzymy zbyt wielu reklam na bilbordach w większych miastach. Ostatnie były chyba z rok temu i ukazywały Xperię XZ Premium. Od tego czasu cisza. No może z wyjątkiem okoli premier, kiedy ruszają specjalne kampanie. A konkurencja? W dużych galeriach obecna jest przed naszymi oczami praktycznie codziennie. Przez cały rok.

Sony się budzi?

Okazuje się jednak, że istnieje szansa, iż Sony mogło zrozumieć swój błąd braku działania. Nie chodzi nam oczywiście o nasz kraj, bo nie jesteśmy zbyt ważnym rynkiem dla Sony (nawet nie mamy własnego regionu niebrandowanego). Jednak marketing Sony kuleje nie tylko w naszym kraju.

Wydaje się, że jednak coś zaczyna się dziać na tym polu. Czego przykładem jest poniższy tweet.

Powyższe zdjęcie wykonane zostało w dzielnicy Waterloo w Londynie. Przedstawia ścianę budynku BFI IMAX.

Co sama reklama przedstawia to chyba łatwo zauważyć: Xperię XZ3 oraz cytat (niedokładny, bardziej zlepek ich słów) z recenzji portalu Pocket-lint na temat tego modelu. Niby nic, ale w ten sposób Sony pokazuje nie to co sami myślą o urządzeniu, a to co myśli portal – i to nie pierwszy lepszy, a portal technologiczny. A takie recenzje to dla wielu osób ważne informacje podczas wyboru nowego urządzenia.

Czy to znak, że Sony chce zaistnieć chociaż przed oczami użytkowników? Tak naprawdę bez tego typu reklam nie uda im się przekonać osób niezdecydowanych. Oni muszą poznać ofertę firmy. A nawet to, ze ona produkuje tego typu urządzenia.

Źródło: własneTwitter

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.