Nie ma co ukrywać, że producentowi smartfonów Xperia kilka lat temu powodziło się lepiej. Urządzenia Sony dawno wypadły z grona najlepiej sprzedających się produktów, a sam dyrektor koncernu przyznaje, że jego firma stawia na inną gałąź technologii.

Chociaż Xperia XZ Premium zebrała wiele pozytywnych opinii po jej oficjalnej premierze podczas MWC 2017, to jednak wielu z Was nie docenia możliwości nowego produktu. Niektórych nie przekonuje nawet miano najlepszego smartfonu wspomnianych targów, bo takie wyróżnienie urządzenie otrzymało. Japończykom zarzuca się zbyt mało zmian wizualnych i brak podążania za trendami jakie dominują w świecie telefonów. Krytyka spływa przede wszystkim za niezagospodarowane miejsce pod i nad wyświetlaczem, podczas gdy konkurencja stara się to minimalizować. Nie brakuje też negatywnych opinii, które nie są poparte żadnymi konkretnymi argumentami, albo wiążą się ze złymi doświadczeniami z serwisem w-support. To wszystko wpływa na wizerunek marki, która nie inwestuje takich pieniędzy w marketing jak inne firmy. Plakaty i billboardy  Sony nie pojawiają się tak często jak w przypadku Samsunga czy Huaweia. A przydałoby się, bo tegoroczne Xperie są naprawdę godnymi polecenia. Szkoda, że wiele osób zamiast przetestować je na własną rękę, kieruje się wyłącznie opiniami innych ludzi, którzy nawet nowego smartfonu nie mieli w rękach.

Nie zanosi się, by w przyszłości w temacie spopularyzowania Xperii nastąpiły zmiany. Sam CEO Sony, Kazuo Hirai przewiduje bowiem, że rynek smartfonów niebawem się skończy. Wyprze go Internet Rzeczy (z ang. Internet of Things) oraz wirtualna rzeczywistość. Japończycy nie wycofają się z produkcji Xperii, ale też nie mają zamiaru gonić za czołówką i najnowszymi trendami. Hirai patrzy w przyszłość i spodziewa się zmiany sposobu komunikacji w przeciągu dziesięciu następnych lat. Uważa, że nadmierne skupianie się na smartfonach jest błędem, trzeba rozwijać nowe technologie, by potem móc szybko wypuścić ją na rynek. Sony obecnie eksperymentuje z różnymi gadżetami. Jednym z nich jest Xperia Ear, czyli słuchawka bezprzewodowa pełniąca również rolę asystenta głosowego. Wiąże się również spore nadzieje z VR, która jest bliska innych sektorom (telewizja, gry), w których Sony radzi sobie całkiem nieźle.

źródlo: Financial Review

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.