Jak przekazywaliśmy jakiś czas temu, Sony powoli opuszcza kolejne regiony. Ostatnio otrzymaliśmy nawet oficjalne dane, gdzie Xperii już nie kupimy. Na szczęście dla fanów Xperii z naszego kraju, my jako Europa jesteśmy dla Sony priorytetem. Jednakże takie ograniczanie sprzedaży może skutkować jednym – plotkami.

Między innymi takimi, że i u nas za jakiś czas nowych modeli nie będzie. Albo, że wkrótce firma może zaprzestać sprzedaży nierentownych produktów.  Na szczęście CEO firmy, Kenichiro Yoshida’y wydaje się mieć inne zdanie na ten temat i w kontekście nowych Xperii mówi tak:

Widzimy smartfony jako sprzęt multimedialny i niezbędny komponent dla rozwoju naszej marki. Młodsze pokolenia nie oglądają już telewizji. Skupiają się głównie na smartfonach.

Słowa te bezpośrednio stwierdzają, że mimo słabych wyników sprzedażowych Xperie wciąż powinny się pojawiać.

W przyszłości głównie flagowce?

Sony chce bardziej skupić się na flagowcach. Nie oznacza to, że modeli ze średniej półki nie będzie. Choć ich i tak zbyt wiele w ostatnich latach nie mieliśmy. Cztery modele na rok (eLka, XA,10 oraz jego warianty Plus i Ultra) to niewiele, zwłaszcza w porównaniu do konkurencji. Nawet jeśli doliczymy modele „specjalne”, jak indyjskie R1 i R1 Plus sprzed półtora roku, czy wydany tylko na rynku japońskim model Ace z tego roku to i tak nie jest to zbyt duży dorobek (5-6 modeli).

Skupienie się na flagowcach jest powodem chęci wprowadzania na rynek innowacji. Cóż, modele ze średniej półki, a tym bardziej niższych, nie otrzymują takich nowości jak flagowce. Oczywiście trafiają się takie modele, jak Xperie 10 i 10 Plus, które przynoszą pojedyncze nowinki (tu: wyświetlacze CinemaWide 21:9), ale to rzadkość. Większość nowych technologii i najlepsze oprogramowanie trafia wpierw do flagowców.

Flagowce oraz innowacje

Dział mobilny jest ważny

Przykładem powyższego ma być Xperia 1, gdzie, według Sony, tych innowacji mamy kilka.

Ale, czy tak na pewno będzie wyglądać przyszłość? Jeśli tak, to może być ciekawie. Zwłaszcza wtedy, gdy Sony uda się wreszcie zwiększyć sprzedaż urządzeń i przywrócić go choć do poziomu sprzed kilku lat.

Cieszy nas, że Xperie wciąż będą się pojawiać, a były dział mobilny jest dla firmy ważnym komponentem w przyszłych kampaniach.

Źródło: 9to5google

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.