Sony po raz kolejny udostępniło wyniki sprzedaży swoich usług i produktów. Na liście pojawia się również informacja dotycząca tego, co z punktu widzenia naszego serwisu jest najbardziej interesujące.

Mowa oczywiście o rezultatach sprzedażowych Xperii. Przypomnijmy, że po fatalnym okresie styczeń-marzec, producentowi na wiosnę udało się przekroczyć liczbę pół miliona sprzedanych egzemplarzy (0.8 mln). Japończycy z pewnością liczyli, że wydana pod koniec maja Xperia 1 II przyczyni się do osiągnięcia podobnego wyniku w okresie lipiec-wrzesień, czego zarówno im jak i sobie życzyliśmy.

DSC03467

Xperia 1 II

Tego samego rezultatu osiągnąć się nie udało, sprzedaż była jednak podobna. Wyniosła około 0.6 mln dostarczonych egzemplarzy. Biorąc pod uwagę, że w ostatnich latach trzeci kwartał zawsze wypadał u Japończyków nieco gorzej niż drugi, można było przewidzieć taki wynik i nic tu zaskakującego nie ma. Największy szał zakupowy zawsze przypada w okresie zimowych, szczególnie świątecznym i to wtedy spodziewamy się najwyższego słupka.

Sony-Xperia-shipments-Q3-2020-640x418-1

Sprzedaż Xperii w poszczególnych kwartałach. Opracowane przez serwis Xperiablog.net.

Warto pamiętać, że sam dział smartfonów Sony już od jakiegoś czasu stracił swoją niezależność i został wcielony do segmentu „Electronics Products and Solutions”. Tam znajdują się również telewizory i to właśnie ich dobra sprzedaż w ostatnim czasie spowodowała, że rezultat całego EP&S jest o 2% lepszy niż w roku ubiegłym. Sony może nie być w pełni zadowolonym ze sprzedaży swoich smartfonów (wszak obecnie nie są one tak popularne jak kiedyś), lecz rezultat całego segmentu i tak generuje zyski. I to na tyle duże, że Japończycy zdecydowali się zmienić swoją całoroczną prognozę sprzedażową z 60 na 67 milionów jenów.

Producent nie podaje do informacji, czy produkcja Xperii jest dla niego opłacalna, prezentowany jest wynik całego segmentu. Nie docierają do nas żadne informacje na temat zaprzestania wydawania nowych telefonów. Wychodzi na to, że Japończycy nie zamierzają odpuścić tego rynku, pomimo tego, że nie są już na nim tak mocni jak kiedyś. To dobra informacja dla wszystkich fanów marki Xperia.

źródło: xperiablog.net, raport fiskalny Sony

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.