Podobno stosunek ekranu 21:9, który ma występować w Xperii XZ4, jest uzasadniony. I nie chodzi tu o multimedia, ale o… gry. Takie informacje przekazuje nam Twitter za pomocą portalu sumahoinfo. Niestety oryginalny wpis na Twitterze już nie istnieje, ale udało się zachować jego treść.

Nie wiadomo dlaczego tweet zniknął z serwisu. Być może był błędny, a może po prostu komuś przeszkadzał. Zdjęcie, które było jego częścią, wskazuje bowiem na ciekawą teorię.

Ale od początku. Treść wiadomości wyglądała tak:

ソニーがXperia XZ4で21:9スクリーンを採用したメインの理由はゲームとの統合、映画コンテンツではない。

Po przetłumaczeniu, dowiadujemy się, że głównym powodem, dla którego SONY zdecydowało się wykorzystać wyświetlacz 21:9 w Xperii XZ4 jest chęć połączenia działu mobilnego z działem konsol, nie filmów.

Budowa

Według nowej teorii, dodatkowe boczne części ekranu mają tworzyć swego rodzaju dotykowego pada. I to ma być praktyczny powód na powiększenie ekranu Xperii jeszcze bardziej niż miało to miejsce w zeszłym roku.

gaming

Byłaby to kolejna informacja o teoretycznym „następcy” Xperii PLAY. Zastanawiające jest tylko to, w jaki sposób tym razem Sony obeszłoby wsparcie dla pada? Czy byłby widziany jako stale podłączony DualShock 4? Cóż, Android Pie przyniósł natywne wsparcie dla najnowszych Dualschocków, a więc może tutaj Japończycy upatrywaliby rozwiązania.

Dodatkowo dopiero co w Sklepie Play pojawiła się aplikacja Sony PlayJ, która ma ułatwiać kontakt w trakcie zabawy. TO mogłaby być wskazówka, że Sony dalej widzi w Androidzie platformę do gier.

Pojawia się jednak kilka trudnych do wyjaśnienia kwestii:

  • klawisze L1, R1, L2 i R2 – gdzie one by się podziały? Niby XZ4 ma mieć prawie 10 mm grubości, czyli miejsce jest nawet na dwa przyciski, ale… czy ich lokowanie miało by sens?
  • typ wyświetlacza – jeśli jest to OLED to długotrwałe granie może przyspieszyć wypalanie się ekranu, oczywiście w zależności od barw przycisków. Jeśli będą białe, jak na obrazie, to ekran czeka szybka śmierć…

Android i gry

Czy tzw. „gaming” i Android to słowa do siebie pasujące? Według nas, nie. Jeśli urządzenie nie jest Shieldem NVIDII to gier na nie nie ma. Przynajmniej nie ma tych interesujących. Obecnie wszystko jest tworzone tak, aby większość popularnych smartfonów „dawała sobie radę”.

Android to z założenia urządzenia ze średniej półki oraz te z niższej dostępne w ofertach operatorów. A gry muszą się sprzedawać lub zezwalać na jak najwięcej instalacji, aby zwiększyć sprzedaż płatnych dodatków wewnątrz aplikacji.

Źródło: sumahoinfo

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.