SmartEyeglass, o których informowaliśmy około półtora roku temu, to okulary wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość produkowane przez firmę Sony. Mimo ciszy na ich temat, są dostępne na rynku – (nie)stety nie naszym.

Okulary posiadają ogromnie możliwości, ale ich cena, która wynosi około $900 to chyba największa wada, dla osób mogących być zainteresowanych ich zakupem. Trzeba być naprawdę zapalonym gadżeciażem, by się na nie skusić.

Sony nie porzuca tego projektu, a nawet go rozwija!

glass2

Przy współpracy z Denver Broncos (drużyna futbolu amerykańskiego) oraz CrowdOptic w gadżecie wprowadzono nową funkcję, która ma przyciągnąć fanów zasiadających na trybunach i zachęcić do zakupu gadżetu. Otóż okulary mają pozwalać na ułatwione dzielenie się informacjami na temat oglądanego meczu/widowiska na portalach społecznościowych. Dodatkowo osoby siedzące na trybunach mogłyby zostać kamerzystami, redaktorami i transmitować spotkanie dla loży VIP  – wszystko przy wykorzystaniu kamery zamontowanej w okularach.

Technologie firmy CrowdOptic pozwalają na otrzymywanie statystyk generowanych na żywo na temat obserwowanego meczu, koncertu, poszczególnych zawodników, muzyków, czy całych zespołów. Pozwalają także na zmianę kamery, z której obraz jest obecnie wyświetlany, poprzez spojrzenie w jej kierunku.

Testy działania SmartEyeglass na stadionie Broncos pozwoliły uzyskać informacje na temat najlepszego usytuowania głównych kamer na stadionie w Denver.

glass3

Mecz w trakcie, którego odbyły się testy odbył się 24 Stycznia 2016 roku podczas finału strefy AFC przeciwko drużynie New England Patriots. Mecz zakończył się zwycięstwem Broncos 20-18.
Miło, że Sony współpracuje z mistrzami (Broncos zdobyli jubileuszowy, 50, Super Bowl) :)

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.