Zazwyczaj nowsze rewizje urządzeń oznaczają poprawione wersje. Czasem jednak wychodzi na odwrót i to starsze są tymi sprawniejszymi. Najwyraźniej tak jest z Xperią XZ1, której modele z napisem rev 5 na pudełku sprawiają nowym użytkownikom znaczne problemy.

Ogólnie to nie pierwszy model Sony, w którym rewizja może mieć znaczenie. Najbardziej problematyczna pod tym względem jest chyba Xperia XZ. Model ten pojawił się na rynku w sumie czterech rewizjach. Oczywiście w każdej z nich znajdują się modele sprawne, jednak wśród tych z oznaczeniami rev 1 oraz rev 2 znajduje się najwięcej tych problematycznych. Tutaj problem leży w (głównie) przegrzewaniu się, a więc problemach z działaniem, wydajnością (throttling) i nagrywaniem wideo (głównie 4K, ale FullHD czasem też). Myśleliśmy, że to przeszłość… Myliliśmy się?

Ale, czy tutaj wina leży po stronie Sony?

Xperia XZ1 rev 5 z X-Kom też ma problem…

Wychodzi na to, że możliwym jest, iż następca Xperii XZ (przyjmując, że Premium to „oddzielna” seria) także ma swoje problemy, które można podciągnąć pod serie związane z jedną z rewizji. Tutaj jednak pojawiły się one dopiero w najnowszej wersji. Problematyczne modele Xperii XZ1 to najwyraźniej te z rev 5. A przynajmniej te pochodzące z X-Komu, bo tylko o tych wiemy, że coś jest nie tak.

rev 5

Tutaj problem nie leży w samym działaniu urządzenia, a bardziej w jego produkcji. W pierwszych trzech sztukach mamy problem „kosmetyczny”. Telefony po prostu wyglądają źle, tak jakby osoby lub maszyny, które je składały po prostu się zbuntowały i robiły swoją pracę „na odwal”.

rev 5

Dodatkowo problem pojawił się z WiFi (oraz raz z Bluetooth). Tutaj także wina może leżeć w samym złożeniu urządzenia. Cóż, WiFi do działania potrzebuje także anteny. Źle założona nie spełni swojego zadania. Źle dopasowana obudowa może wpłynąć na działanie modułów, a w najgorszym przypadku doprowadzić do ich uszkodzenia (choć tu szansa jest niewielka, no ale istnieje).

Nie jest to też jedyna osoba z rev 5, która zgłasza problemy. Tutaj komentarz od innego z użytkowników felernej Xperii XZ1. Niestety nie wiemy, gdzie została ona zakupiona…

rev 5

Jak nie X-Kom to może inne źródła?

Problem, w tym przypadku, objął jedynie najnowsze modele zakupione (lub wymienione) w X-Komie (pierwsza online, pozostałe w sklepach stacjonarnych). Nie wiemy na tę chwilę, jak jest z modelami rev 5 pochodzącymi z innych źródeł (np. Allegro, czy Amazonu). Choć jedna z komentujących osób napisała, że posiada rev 5 z Allegro i nie ma z nim żadnych problemów, czy to kosmetycznych, czy tych związanych z działaniem urządzenia i jego podzespołów).

rev 5

Winny X-Kom?

Możliwe, że problem leży po stronie X-Komu. To nie byłby pierwszy raz, gdy zwracane telefony nie trafiałyby do producenta (gdy uszkodzone), czy outletu (gdy używane), a z powrotem do salonów, czy magazynów zajmujących się sprzedażą internetową…

rev 5

Jeśli ktoś miał podobny problem (zwłaszcza, gdy model pochodził z innego źródła) to prosimy o kontakt.

Źródło: Grupa FB Telefoniarze bardziej i mniej znani: Facebook, zdjęcia wykonał Paweł Lis (publikacja za jego zgodą).

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.