Jakość dźwięku była zawsze dyskusyjna po aktualizacjach smartfonów Xperia. Część osób zawsze twierdziła, że coś się po nich psuje, nie działa tak jak wcześniej. Nie inaczej sprawa wyglądała po aktualizacji Xperii Z5 do Androida 7.0.

Na zagranicznych forach oraz na oficjalnym forum Sony Mobile użytkownicy urządzenia Sony Xperia Z5 skarżyli się na pogorszenie działania głośników. Informowali oni m.in. o spadku poziomu głośności po aktualizacji. Problemów wymieniano kilka, ale najczęściej był to jeden z trzech poniżej:

 

  • niski poziom głośności głośnika od rozmów podczas połączenia,
  • niski poziom głośności przy korzystaniu ze słuchawek,
  • zły balans dźwięku między głośnikiem dolny a górnym.

Oświadczenie Sony

Sony zauważyło usterkę i w ostatnich dniach ogłoszono, że przygotowywane są poprawki. Ich wdrożenie datuje się wraz z nową aktualizacją, której można oczekiwać już w połowie przyszłego miesiąca.

W międzyczasie problem ten można „obejść” poprzez przywrócenie Ustawień Fabrycznych. Tak przynajmniej sugeruję Sony.

Pełna treść oświadczenia brzmi (oczywiście w moim tłumaczeniu, bo oryginał w języku angielskim znajdziecie tutaj):

[Problem] będzie poprawiony wraz z nadchodzącą aktualizacją, której wydanie planowane jest na połowę kwietnia 2017. W międzyczasie jedynym sposobem jego obejścia jest przywrócenie Ustawień Fabrycznych.

Wspomniano też, jak powinna wyglądać poprawna kalibracja głośnika:

Kalibracja głośnika zaczyna się przy jego pierwszym uruchomieniu, a następnie wymaga niekorzystania z niego przez przynajmniej 30 minut. Pełny proces kalibracji może trwać nawet do dziesięciu godzin.

Można się cieszyć, że aktualizacja jest w drodze, jednak czemu tak długo każą czekać z tak poważnym błędem?

I co to za obejście? Nie znam nikogo kto by chciał usuwać dane z urządzenia, bo nie ma innej możliwości…

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.