Czekali, czekali i się doczekali. Sony wprowadza z dniem dzisiejszym oficjalnie do sprzedaży Xperię PRO. Niestety tylko w Stanach Zjednoczonych.

O modelu PRO było już słychać w lutym ubiegłego roku. Wtedy Sony jedynie zapowiedziało, że jest w trakcie przygotowania nowego produktu, przeznaczonego dla wyjątkowo wymagających użytkowników. Samo nazewnictwo urządzenia już nawiązywało do aspirowania bycia „naj” w świecie komórek. Pomimo tego, że przez kilkanaście miesięcy praktycznie o nowym produkcie nie dowiadywaliśmy się za wiele, w końcu, prawie po roku od pierwszej wzmianki, producent zdecydował się wprowadzić nową Xperię do sprzedaży.

Sony-Xperia-Pro-zrodlo-Sony

Przypomnijmy, czym tak naprawdę wyróżnia się nowa Xperia na tle innych smartfonów na rynku. Przede wszystkim jej docelową grupą mają być osoby parające się na co dzień filmowaniem. Xperia PRO posiada bowiem możliwość podpięcia do profesjonalnej kamery za pomocą specjalnego złącza HDMI. W porównaniu do dotychczasowych rozwiązań, obraz można przewodowo przesłać… do telefonu, czyli innymi słowy wykorzystać go jako zewnętrzny monitor 4K OLED.

xperiapro

To głównie powyższa cecha ma zachęcić do zakupu… Amerykanów. Póki co, tylko tam ten telefon będzie można zamówić. Czym jeszcze różni się Xperia PRO od ubiegłorocznej flagowej Xperii 1 Mark 2? Przede wszystkich zwiększoną ilością anten 5G i funkcjami pozwalającymi na efektywne korzystanie z tego standardu. W tym modelu znajdziemy tzw. Network Visualizer, który pomoże nam zlokalizować najlepsze dostępne miejsce na mapie z zasięgiem sieci piątej generacji. Sony nie ukrywa, że celuje w ten sposób także w osoby przekazujące do sieci materiały na żywo – szybka sieć pozwoli strumieniować materiał w wyjątkowo dobrej jakości.

Zmiany w stosunku do poprzednich modeli dostrzeżemy także w ilości pamięci operacyjnej i masowej. Xperia PRO posiada odpowiednio 12 GB RAMu i 512 GB UFS. Konstrukcyjnie postarano się o lepsze odprowadzanie ciepła (ze względu na anteny) i kosmetyczne zmiany w samej bryle.

Tak jak to w przypadku Sony bywa, najbardziej obawialiśmy się o cenę tego rozwiązania. Pomijając dostępność produktu, zapytałem Was na naszym fanpage’u, ile byście byli w stanie wyłożyć za nową propozycję Japończyków. Najczęściej podawaliście kwoty rzędu 3000 zł. Zmartwię Was w takim razie. Sony Xperia PRO została wyceniona na start na około 9400 zł (po przeliczeniu z $2499,99). Zanim jednak zaczniemy pluć i krzyczeć w stronę producenta, należy pamiętać, że średnie zarobki w USA są znacznie większe niż w Polsce (choć koszty życia również). Nie ukrywajmy jednak – Japończycy mogą tu liczyć na sprzedaż głównie wśród osób zamożnych. A Ci, jeśli szukają oryginalnego smartfona właśnie z tymi unikalnymi funkcjami, jakie oferuje Xperia PRO, mogą taką sumę wyłożyć.

Więcej na temat Xperii PRO możecie dowiedzieć się z oficjalnej strony Sony oraz notki prasowej. Obie w j. angielskim, co dodatkowo potwierdza, że tego produktu w Polsce nie uświadczymy.

 

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.