Sony Mobile dosyć szybko zareagowało na problemy z działaniem aparatu w Xperii XZ Premium Dual po aktualizacji do Androida Oreo. Poprawka ma pojawić się już w listopadzie.

Wątek poświęcony niedziałającym sensorom RGBC-IR oraz ToF w Xperii XZ Premium Dual, po wydaniu kompilacji 47.1.A.3.254, rozrósł się w ciągu kilku dni do ponad 50 postów. Oficjalne forum Sony Mobile zebrało wiele potwierdzeń, że coś z nową wersją systemu jest nie tak, a pomogli w tym również nasi użytkownicy (patrz, wątek na naszym forum). Nie trudno było przewidzieć, że japoński producent lada moment powinien zareagować i odnieś się do całej sytuacji. Tak też się stało w dniu wczorajszym. W dyskusję włączył się jeden z przedstawicieli supportu. Poniżej tłumaczenie wypowiedzi:

Cześć,
Być może zauważyliście, że aparat w Waszych Xperiach XZ Premium Dual nie jest zgodny ze swoją specyfikacją po aktualizacji do systemu Android 8.0 (47.1.A.3.254).
Powodem tego jest konfiguracja oprogramowania związana z czujnikami the RGBC-IR i ToF. Gdy te sensory nie działają poprawnie, zdjęcia wykonywane w określonych warunkach oraz kolory na nich mogą być niezadowalające, a autofocus działa wolniej.
Opisany problem został rozwiązany wraz z nową wersją oprogramowania, planowaną na listopad tego roku. Pamiętajcie jednak, że termin pojawienia się tej aktualizacji zależy m.in. od operatora, sklepu, regionu lub kraju. Nie jestem w stanie podać konkretnej daty aktualizacji – operatorzy oraz konkretne sklepy mogą zadecydować o pominięciu niektórych wersji oprogramowania.

To oczywiście nasze wolne tłumaczenie, z oryginalną treścią w języku angielskim możecie zapoznać się tutaj. Cieszy fakt, że producent tak szybko uporał się z problemem. O dostępności aktualizacji powiadomimy za pośrednictwem innego wpisu.

 

Dzięki Unbreakable!

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.