Już kilka razy wspominaliśmy o zmianie przez Sony Mobile autoryzowanego serwisu z w-support na CTDI. Miało to miejsce tylko raz na Portalu (i drugi raz w formie plotki). Teraz chcemy to lekko podsumować (na prośbę Sony).

Część z Was, wysyłając telefon w grudniu poprzez stronę Sony, mogło już zostać „oddelegowane” do CTDI. Jednak ten miesiąc był okresem przejściowym i choć Sony już rozpoczęło współpracę z CTDI to jeszcze tej z w-support nie zakończyło.

Jednak od 1 stycznia CTDI jest JEDYNYM I WYŁĄCZNYM serwisem Sony Mobile w Polsce. Obecnie Sony odsyła urządzenia tylko do nich. Podobnie powinno być, gdy oddamy telefon w salonie operatora.

Znowu wymagana jest dokumentacja

Niestety, jako że to okres przejściowy, to wiąże się z nim kilka problemów. Najważniejszym jest potrzeba dostarczenia dowodu zakupu, czy karty gwarancyjnej wraz z urządzeniem. Sony na razie pracuje nad tym, aby ponownie wystarczyło same urządzenie, a CTDI sprawy „obecności gwarancji” dochodziło poprzez numer IMEI. Jednakże na razie tak nie jest i aby nie narażać klientów na dodatkowe niedogodności związane z odrzuceniem reklamacji Sony sugeruje dołączenie takowych dokumentów do każdego zgłoszenia.

CTDI

Dlatego pamiętajcie, aby załączyć takowe dokumenty. Nie wiemy kiedy skończy się ten „okres przejściowy”, ale na pewno nie wcześniej niż z początkiem lutego. Ale lepiej zabezpieczyć się i wszelkie Xperie wysyłane w pierwszym kwartale tego roku (czyli do 31 marca) wysyłać z wymaganymi dokumentami. W ten sposób nie stracimy czasu na ponowne wysyłanie zwróconego urządzenia.

W-support nie jest już autoryzowanym serwisem Sony

Kolejny problem to brak aktualizacji niektórych stron – w-support wciąż twierdzi, że jest oficjalnym serwisem Sony, przynajmniej na swojej stronie. Szczęście, że Sony nie podaje takich informacji. Tak to nie za bardzo można winić Sony. Aczkolwiek mogliby zmusić w-support do zmiany. Niestety takie coś może zmylić użytkowników.

W praktyce jest to związane z wycofaniem się w-supportu z rynku polskiego (chcą się skupić na rynku niemieckim). Jednak jeśli znaleźli czas, aby usunąć opcję zamówienia kuriera to mogliby i usunąć informację, ze są serwisem danego producenta. Plus dla nich, że podali na stronie głównej odnośnik do informacji, że znikają i jakie serwisy przejmują wspierane przez nich wcześniej urządzenia.

CTDI

Mimo tych informacji pamięć to też ważne źródło, a w naszych mózgach wciąż tli się informacja, że jak naprawa Xperii, to we Wrocławiu. Na szczęście nie da się popełnić błędu i wysłać w złe miejsce (chyba, że na swój koszt). Jest to jednak ważne, gdyż w-support zwróci takie paczki do nas i nie przekieruje ich za nas do CTDI.

Zgłoszenie przez stronę Sony, czy CTDI?

Jeszcze w grudniu CTDI zalecało, aby zgłaszać urządzenie do naprawy poprzez stronę Sony. Obecnie tej informacji już nie ma, a urządzenie zgłosimy zarówno przez stronę serwisu, jak i poprzez stronę Sony.

Istnieją dwie opcje zgłoszenia urządzenia do CTDI – ręczny i online.

Ręczny

Do zgłoszenia przez serwis wymagany jest (oprócz dokumentów) uzupełniony formularz zgłoszenia do naprawy.: >>klik<<

Kurier też jest darmowy, ale w tym wypadku nie zamówimy go przez stronę, a jedynie telefonicznie (pod numerem +48-22-534-00-00) podając odpowiednie informacje: >>klik<<

  • numeru płatnika: E70E66,
  • rodzaju usługi transportowej: Express Saver,
  • kod pocztowy: 05-090,
  • adresu odbioru,
  • wymiary oraz wagę przesyłki.

Pod tym względem w-support było o wiele prostsze w obsłudze.

Online (automatyczny)

W tym wypadku wszystko robimy przez stronę CTDI.

  1. Najpierw najeżdżamy na zakładkę Zgłoszenie naprawy i z niej wybieramy opcję Zgłoszenie naprawy przez stronę (online).
  2. Następnie logujemy się (lub rejestrujemy o ile to nasz pierwszy raz) konto w ich systemie.
  3. Po zalogowaniu się zostajemy przeniesieni na stronę myrepairs.ctdi.pl.
  4. Klikamy Nowe zgłoszenie.
  5. Wypełniamy wymagane pola i zgłaszamy urządzenie.

W tym wypadku UPS automatycznie otrzyma informację o naszym zgłoszeniu, a więc kuriera zamawiać nie trzeba.

Zgłoszenie przez stronę Sony wygląda identycznie, jak wcześniej: >>klik<<

Informacja od Sony

Poproszono nas, abyśmy wstawili ten tekst (który w sumie opisuje część tego co podaliśmy wyżej):

Od 1 stycznia 2019 roku partnerem serwisowym jest firma Regenersis (Warsaw) Sp. z o.o., należąca do międzynarodowej grupy CTDI.

Wszelkie naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne smartfonów Xperia należy więc zgłaszać pod tym adresem:

https://www.ctdi.pl

Na wskazanej powyżej stronie internetowej można znaleźć formularze i zgłoszenia naprawy wraz z opisem procedur, zasad pakowania, przesyłania i odsyłania smartfonów oraz dokumentów niezbędnych np. do sprawnego przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej.

Uszkodzone urządzenia Sony Mobile przesyłamy na adres:

Regenersis (Warsaw) Sp. z o.o.
Grupa CTDI
Janki, ul. Falencka 1B
05-090 Raszyn

Na stronie ctdi.pl można również sprawdzić status naprawy smartfonu przekazanego do serwisu oraz zapoznać się z cennikiem wybranych usług serwisowych.

Źródło: materiały prasoweCTDIw-supportSony Mobile

 

Jeżeli znalazłeś/aś literówkę w tekście, to daj nam o tym znać zaznaczając kursorem problematyczny wyraz, bądź zdanie i przyciśnij Shift + Enter lub kliknij Zgłoś pomyłkę.